Jasminum

7,3
Dziejące się współcześnie Jasminum (łacińska nazwa jaśminu) opowiada historię tajemniczą i magiczną, pełną zmysłowych zapachów, wypełnioną szczególnym światłem, jakie roztacza wokół siebie miłość. Klasztor, w którym toczy się akcja filmu, nie różniłby się od innych, gdyby nie fakt, że trzech mieszkających tam zakonników posiada pewną niezwykłą cechę. Każdy z nich pachnie innym, owocowym zapachem: jeden czeremchą, drugi czereśnią, a trzeci śliwą, a zapachy te mają szczególne właściwości… Pewnego dnia do klasztoru przyjeżdża młoda konserwatorka malarstwa, która otrzymuje zlecenie odnowienia tamtejszych obrazów. Natasza pojawia się w Jaśminowie wraz ze swoją 5-letnią córką, Gienią. Urok i dociekliwość dziewczynki wprowadzają wiele zamętu w spokojne dotąd życie mnichów… W tej historii i ludzie i budynki i zapachy mają swoje tajemnice.

"Jasminum" współtworzyli

SCENARIUSZ I REŻYSERIA JAN JAKUB KOLSKI

„Każdy film porządkuje moje myślenie o sprawach ważniejszych niż kino. Robię filmy dla siebie, ale serdecznie i szczerze opowiadając o tym, co mnie interesuje – robię je także dla widzów. Zdaję sprawę z tego, jak mnie dotyka świat. Komentuję go po swojemu, na miarę, jakiej potrafię dosięgnąć. Widz może zechcieć uczestniczyć w tym osobistym procesie albo nie. To jest uczciwa i rzetelna droga do jego serca…”

Najciekawszy debiut filmowy lat 90. Jeden z reżyserów, któremu udało się stworzyć na ekranie własny świat. W swoich bajkach szyfrował doświadczenia młodości, historie rodzinne. Jego filmy wyróżniał egzotyczny ton – przekora wobec typowo polskiej pretensji względem życia, godzenie się ze światem pomimo i na przekór jego złu. Nie unika konfrontacji z cudzą wyobraźnią. Zmierzył się już z Gombrowiczem, Krall, a ostatnio wziął na warsztat „Wojnę polsko-ruską pod flagą biało czerwoną”, Doroty Masłowskiej. Intrygujące spotkanie.

ZDJĘCIA KRZYSZTOF PTAK

Ukończył Wydział Operatorski PWSFTviT w Łodzi. Współpracował z najlepszymi polskimi reżyserami – Krzysztofem Krauze, Wojciechem Marczewskim, Andrzejem Wajdą, Piotrem Trzaskalskim, wreszcie Janem Jakubem Kolskim. Jest autorem zdjęć do kilkudziesięciu filmów dokumentalnych i fabularnych. Najbardziej znane to Mój Nikifor, Pornografia, Edi, Weiser, Historia kina w Popielawach, Geshes Gift, Czas zdrady, Panna Nikt, Łagodna, 300 mil do nieba, Kornblumenblau, Klejnot wolnego sumienia i Kilka opowieści o człowieku.

Otrzymał wiele nagród na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, Camerimage, Festiwalu Filmów Krótkometrażowych w Krakowie, New Port Beach Film Festiwal, oraz Festiwalu Filmowym w Panamie. Kilkukrotnie otrzymał Złote Orły, był także nominowany do Europejskiej Nagrody Felix.

MUZYKA ZYGMUNT KONIECZNY

Kompozytor muzyki teatralnej i filmowej oraz piosenek literackich. Ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie na Wydziale Kompozycji. Debiutował w kabarecie „Piwnica pod Baranami” w Krakowie. Skomponował wiele piosenek dla Wykonawców Piwnicy, przede wszystkim dla Ewy Demarczyk. Jest laureatem licznych nagród za muzykę teatralną i filmową.

Skomponował muzykę do ponad 100 filmów. Jest także autorem muzyki do niezapomnianych spektakli teatralnych.

Jego twórczość to zjawisko wyjątkowe. Stworzył swój własny, niepowtarzalny język muzyczny. Obsypany nagrodami, pozostaje zadziwiająco skromny. Otrzymał: Złote Lwy Gdańskie za muzykę do filmów: Lawa, Pogrzeb kartofla, Ucieczka z kina Wolność, Pornografia, Nagrodę Akademii Fonograficznej FRYDERYKI 2000 za oryginalną ścieżkę dźwiękową do filmu Prymas. Za muzykę do Pornografii otrzymał także nagrodę na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Gandawie.

KOSTIUMY EWA HELMAN-SZCZERBIC

Doświadczony i uznany kostiumograf. Zaprojektowała kostiumy do filmów: Summer Love reż. P. Uklański, Blitz reż. L. Osmond, D-Day to Berlin, Wiedźmin reż. M. Brodzki, Hiroshima reż. P. Wilmhurst, Aryan Couple reż. J. Daly, Auschwitz reż. D. Siebert; oraz do seriali: Król Przedmieścia, reż. O. Lubaszenko, Wiedzmin, reż. M. Brodzki, Miasteczko reż. M. Ślesicki. Współpracowała jako asystent kostiumografa przy wysokobudżetowych produkcjach, takich jak: Pianista R. Polańskiego, Julia wraca do domu A. Holland, Pan Tadeusz A. Wajdy, Jakub Kłamca P. Kassovitza, Lista Schindlera S. Spielberga.

CHARAKTERYZACJA Anna Nobel-Nobielska

Absolwentka filmoznawstwa na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Ciągle w podróży, otwarta na nowe wyzwania artystyczne Pracuje jako charakteryzator, kostiumograf, scenograf w Polsce i w Niemczech.. Na swoim koncie ma ponad dwadzieścia filmów fabularnych i teatrów TV. Współpracowała z, D. Kędzierzawską, F. Bajonem L. Majewskim, W. Leszczyńskim, M.Łazarkiewicz, Ł. Wylężałkiem i J.J. Kolskim.

PRODUCENT MS FILMS

MSFilms to: Michał Szczerbic, Maciej Skalski, Grażyna Kozłowska, Andrzej Besztak, Andrzej Szenajch. Wszyscy z wieloletnim doświadczeniem w różnych dziedzinach sztuki filmowej. Współpracowali z Andrzejem Wajdą, Krzysztofem Zanussim, Costą Gavrasem, Agnieszką Holland, Johnem Irvinem, Stevenem Spielbergiem, Volkerem Schlendorffem, Romanem Polańskim. Firma powstała, kiedy pojawiły się możliwości działania dla prywatnych firm producenckich w Polsce. Najważniejsze produkcje: Kiedy rozum śpi (udział w festiwalu w Cannes`92, nagroda za debiut – San Sebastian`93), Zderzenie, Uprowadzenie Agaty, Leningrad cowboys spotykają Mojżesza, Niewłaściwy adres (film dokumentalny dla BBC Londyn), Taekwondo, Arian Couple, Inne produkcje, w których uczestniczyli wszyscy udziałowcy MS Films: Beltenebros, Mała Apokalipsa, Lista Schindlera, Detektyw i śmierć, Les Milles, Wielki tydzień, Król Olch, Ostatni rozdział, Ognisty jeździec.

„Znam kilka wspaniałych widoków, ale jeden jest szczególny – widok uśmiechniętego widza wychodzącego z kina”. Jan Jakub Kolski

Jak "Jasminum" powstało

"Na tydzień przed pierwszym dniem zdjęciowym zamieszkałem na zamku w Niemodlinie. Sam. Właściciel zamczyska zamykał na noc ciężką bramę, a przed odejściem życzył mi dobrej nocy. Dobrej, czyli wolnej od odwiedzin Białej Damy. Osóbka ta zatrzasnęła się w trumnie, w dniu swojego ślubu, kilka wieków temu. W drodze do sypialni, podniecona winem i nawoływaniami ukochanego, skręciła do zamkowej kaplicy i ukryła w stojącej tam trumnie. Weselnicy odnaleźli ją dopiero następnego dnia. Martwą.

Niewiele brakowało bym podzielił jej los, bowiem każdej nocy umierałem ze strachu. Za to w dzień pracowałem jak najęty. Ustawiałem kamery, projektowałem sceny, ujęcia i kadry. Wkrótce wpisałem się w zamkową codzienność tak bardzo, że produkcja mojego filmu zapomniał o mnie, a Biała Dama uznała mnie za zamkowego rezydenta. W dwa miesiące później, podczas montażu filmu, odkryliśmy z Wiciem, montażystą białą postać przemykającą za oknem, w tle sceny kręconej w gabinecie przeora Kleofasa.. Dała się sfotografować. Podglądała nas. Naprawdę. I jeszcze jedno zadziwienie. Przed wejściem do cel mnisich kazałem postawić karmniki podobne do ptasich. To w nich brat Zdrówko zostawiał jedzenie dla współbraciszków. Zawieszał nosidło na rozwidlonych kijach wbitych w gliniane klepisko, zabierał puste naczynia, zostawiał pod daszkami zupy i kompoty. Na dzień przed zakończeniem zdjęć kije... zakwitły. Tak, tak. Mam na to pięćdziesięciu świadków. Całą ekipę filmu. Zakwitł też płotek okalający stawek w celi brata Czeremchy.. Bez światła. Dwudziestego ósmego dnia zdjęć, około północy poprosiłem Cydora, mojego asystenta, by towarzyszył mi w ostatniej zamkowej wyprawie. Przyświecając sobie telefonem komórkowym zeszliśmy do podziemi. Wkrótce dotarliśmy do krypty. Stanąłem naprzeciwko grobów i najciszej jak umiałem podziękowałem duchom za opiekę" Jan Jakub Kolski

Jan Jakub Kolski o swoim filmie

Krzysztof Kieślowski przysłał mi kiedyś kilka serdecznych zdań, pośród nich takie: «Cenię pana za powagę i poczucie humoru». Jako pierwszy zauważył tę podwójność, w której nie ma sprzeczności. Poczucie humoru i uważność. Kombinacja tych dwóch żywiołów może dać film niezwykły. Taką miałem rachubę, pisząc Jasminum. No i oczywiście jeszcze jedną, tę najważniejszą: nacieszyć się uśmiechem widza wychodzącego z kina.

Jasminum, Jaśmin, jedenasty film fabularny. Nawet nie wiem, jak napisać; zrobiłem, zrobiliśmy, zrobił się? Po dwóch latach przygotowań, w dwadzieścia osiem dni, za sumę, którą hollywoodzkie kino zużywa na realizację jednej sceny. Dwa poprzednie filmy, Daleko od okna i Pornografia, wzięły się z cudzego zaczynu. W obydwie historie wpisany był smutek, więc by nasycić nim ekran, zużyłem cały osobisty zapas mroku. Teraz patrzę na Jasminum i sprawdzam, czy zużyłem na ten film cały osobisty zapas światła i czy nasycony nim ekran daje ten szczególny refleks, który trafia widza prosto w serce i każe się zanieść do domu” – Jan Jakub Kolski.

Świat „Jasminum”

Dziejące się współcześnie Jasminum (łacińska nazwa jaśminu) opowiada historię tajemniczą i magiczną, pełną zmysłowych zapachów, wypełnioną szczególnym światłem, jakie roztacza wokół siebie miłość.

Klasztor, w którym toczy się akcja filmu, nie różniłby się od innych, gdyby nie fakt, że trzech mieszkających tam zakonników posiada pewną niezwykłą cechę. Każdy z nich pachnie innym, owocowym zapachem: jeden czeremchą, drugi czereśnią, a trzeci śliwą, a zapachy te mają szczególne właściwości…

Pewnego dnia do klasztoru przyjeżdża młoda konserwatorka malarstwa, która otrzymuje zlecenie odnowienia tamtejszych obrazów. Natasza pojawia się w Jaśminowie wraz ze swoją 5-letnią córką Gienią. Urok i dociekliwość dziewczynki wprowadzają wiele zamętu w spokojne dotąd życie mnichów W tej historii i ludzie i budynki i zapachy mają swoje tajemnice.

W "Jasminum" zagrali

"Namalowała" swoja rolę bardzo delikatnie. Myślałem, że wiem już wszystko o jej aktorstwie.

Natasza GRAŻYNA BŁĘCKA - KOLSKA

Ma wiele imion: Kasia z Kogla-Mogla, Kuśtyczka z Pograbka, Weronka z Jańcia - Wodnika, Grażynka z Cudownego Miejsca, Hanutka z Historii kina Popielawach, Natasza z Jasminum. Nie spogląda z plakatu na każdym rogu ulicy, kto jednak oglądał filmy Kolskiego ten na pewno pamięta jej wyraziste role. Nagrała recital Piosenki polne i okoliczne z muzyką Piazzolli i W. Wróblewskiego do tekstów J.J. Kolskiego. Koncertowała w wielu miastach Polski, Pradze i Chicago.

Ciągle szuka swojego miejsca, własnego sposobu wyrażania. Pracowała z J.J. Kolskim, A. Wajdą, M. Wojtyszką, R. Zatorskim, L. Wosiewiczem, K. Bielawską. Ważniejsze spektakle teatralne: Fedra, Wyspa róż, Pieśń nad pieśniami. Zagrała w ponad 25 filmach fabularnych i w wielu teatrach TV. Otrzymała nagrodę Złote Lwy za główną rolę kobiecą w filmie J. J. Kolskiego Cudowne Miejsce na festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni.

Po dobroć brata Zdrówko sięgaliśmy do dobroci Janusza, po cierpliwość do cierpliwości Janusza, po mądrość do jego mądrości. Bardzo wygodna współpraca i... wszystko pod ręką.

Brat Zdrówko JANUSZ GAJOS

Kazimierz Kutz porównał karierę Janusza Gajosa do przełamywania kompleksu odrzuconego. Faktycznie trzy razy bezskutecznie zdawał do łódzkiej filmówki. Udało się za czwartym razem. Na dużym ekranie zadebiutował na III roku w filmie J. Weycherta Obok prawdy. Na ekranie telewizyjnym zobaczyliśmy go po raz pierwszy jako Janka Kosa, w serialu Czterej Pancerni i pies. Uwielbiana przez telewidzów rola stała się legendą, lecz jednocześnie etykietą przyklejoną młodemu aktorowi. Stworzył wielkie role teatralne w repertuarze klasycznym i współczesnym. Pracował w zespołach: Teatru Komedia, Polskiego, Kwadratu, Dramatycznego i Powszechnego. Obecnie jest aktorem Teatru Narodowego. Otrzymał liczne nagrody i wyróżnienia za role filmowe i teatralne; Złote Lwy, Złote Orły, Wiktory, Złote Kaczki, Srebrne Maski. W ankiecie "Polityki" na najważniejszych aktorów polskich XX wieku zajął trzecie miejsce. Od 2004 wykłada na wydziale aktorskim PWSFTviT w Łodzi.

Piorun kulisty talentów. Nieludzka ilość uroku. Zjawisko.

Gienia WIKTORIA GOSIEWSKA

Gienia w Jasminum jest jej pierwszą rolą filmową. Lubi muzykę, jazdę na łyżwach, podróże. Chciałaby kiedyś zostać aktorką, w tej chwili marzy o piesku, najlepiej Yorku i białym rumaku. Ma dziewięcioletniego brata Mateusza i kilkumiesięczną siostrę Nikolę.

Wcielona dobroć i pogoda. Spotkania z nim czynią mnie lepszym. Mógłby grać w każdym moim filmie.

Ojciec Kleofas ADAM FERENCY

Ukończył PWST w Warszawie. Jest Aktorem Teatru Dramatycznego, gdzie stworzył wiele niezapomnianych kreacji. Na małym ekranie zadebiutował w serialu 07 zgłoś się.

Współpracował z uznanymi reżyserami, Andrzejem Wajdą, Agnieszką Holland, Krzysztofem Kieślowskim, Ryszardem Bugajskim. Wielokrotnie nagradzany, za kreacje w filmach, teatrze, także radiowym. W 1991 r. otrzymał Złote Lwy za rolę w Kanalii, Tomasza Wiszniewskiego. Chętnie użycza swojego głosu bohaterom animacji ostatnio Komisarzowi w Czerwonym Kapturku-prawdziwej historii. Od 2005 roku można podziwiać jego odcisk dłoni na Promenadzie Gwiazd w Międzyzdrojach. Na ekranie, zwykle jawi się nam jako postać negatywna, jednak w życiu prywatnym jest przemiłą osobą.

Gdyby chciał, to by lewitował samodzielnie. Prawdopodobnie święty. Wielka tajemnica.

Brat Czeremcha KRZYSZTOF PIECZYŃSKI

Aktor filmowy i teatralny, poeta, prozaik. Ukończył PWST w Krakowie. Zaraz po studiach związał się z Teatrem Powszechnym w Warszawie. Zagrał w filmach: Dom, Wielki bieg, Bieg pokoju, Krzyk, Życie Kamila Kuranta, Dzień czwarty, Idol, Tanie pieniądze, Jezioro Bodeńskie. U szczytu sławy wyjechał do Stanów Zjednoczonych. Jak sam mówi, tam właśnie nauczył się być aktorem teatralnym. Jednak jedno z najciekawszych doświadczeń zawodowych za oceanem to rola filmowa u boku Morgana Freemana w Reakcji Łańcuchowej.

Po powrocie do Polski ponownie zaczął grać w filmach: Grający z talerza, Pokuszenie, Prowokator, Jak narkotyk, Daleko od okna, Reich, Boże Skrawki, Józef Piłsudski, Ta z Hamburga, Jutro będzie niebo, Przeprowadzki, Pianista, Poza zasięgiem (Out of reach), Jasminum i Jan Paweł II (Pope John Paul II) oraz serialu Na dobre i na złe. Otrzymał wiele nagród, do najcenniejszych należą Złote Lwy na FPFF w Gdyni za role w filmie Wielki bieg Jerzego Domaradzkiego, Jezioro Bodeńskie Janusza Zaorskiego, Jutro będzie niebo Jarosława Maszewskiego.

Gdyby miał do przejścia dystans jaki ma wobec siebie, prawdopodobnie szedłby kilka lat. Lubi lubić ludzi.

Brat Śliwa GRZEGORZ DAMIĘCKI

Absolwent warszawskiej PWST. Nagrodzony na IX Przeglądzie Przedstawień Dyplomowych Szkół Teatralnych za rolę Michała we Fredraszkach. Jest aktorem Teatru Ateneum w Warszawie. Zagrał między innymi w Korowodzie, Opowieści Lasku Wiedeńskiego i Zaświadczeniu o inteligencji. Na dużym ekranie oglądaliśmy go w Żywocie człowieka rozbrojonego, Liście Schindlera, Horrorze w Wesołych Bagniskach, Chopinie - pragnieniu miłości, Daleko od okna i Pornografii. Telewidzowie zapamiętali jego Zbyszka z Moralności pani Dulskiej. Zdarza mu się także użyczać głosu w filmach dubbingowanych, ostatnio Panu Tumnusowi w Opowieściach z Narnii.

Wielokrotny mistrz Polski w rzucie dyskiem. Ze swoimi rezultatami sprzed 20 lat, jeszcze dzisiaj stawałby na podium. Mistrz świata w prostolinijności i pogodzie ducha.

Brat Czereśnia DARIUSZ JUZYSZYN

Skończył Wrocławską Akademię Wychowania Fizycznego. Uprawiał wyczynowo rzut dyskiem. Wielokrotnie zdobywał tytuł Mistrza Polski, Wicemistrza Świata. Ustanowił wiele rekordów Polski, do dziś nie pobitych. Po zakończeniu kariery sportowej, przez rok pracował jako trener Kadry Narodowej Danii w rzutach. Po powrocie do kraju zajął się biznesem. Piastował stanowisko Prezesa Zrzeszenia Sportowego Niepełnosprawnych " START " we Wrocławiu. Od kilku lat gra w filmach fabularnych i w serialach.

Istnienie Franka jest jednym z głównych dowodów na istnienie Pana Boga.

Święty Roch FRANCISZEK PIECZKA

Zaczynał jako aktor teatru dolnośląskiego w Jeleniej Górze skąd przeniósł się do krakowskiego Teatru Starego. Od początku lat 70tych w Warszawie, najpierw w Teatrze Dramatycznym, a od ponad ćwierć wieku w Teatrze Powszechnym. Na dużym ekranie zadebiutował w Pokoleniu Andrzeja Wajdy. Wielką popularność przyniosła mu rola Gustlika w serialu Czterej Pancerni i Pies. Dokonał nie lada wyczynu, nie dał się zaszufladkować. Zagrał w ponad 100 filmach zarówno polskich jak i zagranicznych, z równym powodzeniem "Bożych szaleńców" jak i okrutnych despotów. Grywał czarne charaktery w niemieckich filmach z przełomu lat 60. i 70. Miarą jego sukcesu są bez wątpienia liczne prestiżowe nagrody i wyróżnienia, ale przede wszystkim sympatia i uznanie widzów i to kilku już pokoleń. Znalazł się w pierwszej dziesiątce plebiscytu Polityki na najważniejszych, polskich aktorów XX w. Ma swoją gwiazdę na Piotrkowskiej w Łodzi, jako jeden z pierwszych odcisnął swoją dłoń na Promenadzie Gwiazd w Międzyzdrojach. Ulubiony święty Jana Jakuba Kolskiego.

Energia w stanie czystym. Otwarta książka do czytania w podróży.

Patrycja MONIKA DRYL

Skończyła warszawską Akademię Teatralną. Jest aktorką Teatru Narodowego. Wystąpiła w Śnie nocy letniej, Love, Żabach, Kurce Wodnej, Drugim maja, Kopciuchu, Happy Endzie. Zagrała w serialach: Na Wspólnej, Plebania, Okazja, Egzamin z życia, Rodzina zastępcza, Oko Boga oraz w spektaklu teatru telewizji: Bracia Rojek.

Aktorka śpiewająca, zdobyła liczne wyróżnienia na Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, Festiwalu Piosenki Studenckiej w Krakowie oraz nagrody na festiwalu Pamiętamy o Osieckiej. Założyła zespół themonika quintet, z którym zdobyła nagrodę na Międzynarodowym Festiwalu Wokalistów Jazzowych w Zamościu. Uczestniczyła w nagraniu płyty "Herbaciane nonsensy". Przez trzy lata występowała w Kabarecie Olgi Lipińskiej.

Delikatny jak dziecko. Zakłopotany. Onieśmiela mnie.

Zeman BOGUSŁAW LINDA

Żonaty, trójka dzieci. Etatowy laureat aktorskich nagród na Festiwalu w Gdyni.

Kiedyś zbuntowany, idol pokolenia Solidarności, po czterdziestce z coraz większym dystansem do siebie i wszystkiego; co się dzieje wokół, stał się idolem kolejnego pokolenia widzów. Absolwent krakowskiej PWST, zadebiutował na deskach Teatru Starego w Krakowie. Na małym ekranie zagrał po raz pierwszy w serialu Czarne chmury.

Jeden z najpopularniejszych i najlepiej zarabiających aktorów polskich.

Czołowa postać nurtu kina moralnego niepokoju, zagrał w: Gorączce Agnieszki Holland, Człowieku z żelaza Andrzeja Wajdy, Dreszczach Wojciecha Marczewskiego, Przypadku Krzysztofa Kieślowskiego. Na początku lat 90. rozpoczął współpracę z Władysławem Pasikowskim. Zaowocowała ona wkrótce zmianą wizerunku aktora i uczyniła z niego ikonę pokolenia Polski po 1989 roku. Kroll stał się przebojem, a Bogusław Linda etatowym "twardym facetem" polskiego kina. Pod koniec lat 80. zadebiutował po drugiej stronie kamery. Wykładowca wrocławskiej filii krakowskiej PWST.

O Krzysztofie nie da się jednym zdaniem. W nim jest rozległość, powietrzność i gotowość do dawania. Krzysztof jest krakowsko - polski i piekielnie zdolny. No, Globisz po prostu.

Burmistrz KRZYSZTOF GLOBISZ

Zawsze stara się by postacie, które gra miały w sobie ludzkie ciepło niezależnie od tego czy są to anioły czy potwory. Ukończył PWST w Krakowie, gdzie obecnie jest wykładowcą i dziekanem na Wydziale Aktorskim. Aktor Starego Teatru w Krakowie.

Andrzej Wajda odkrył w nim aktora filmowego. Zadebiutował w Z biegiem lat, z biegiem dni. Ważnym momentem w jego karierze była rola adwokata w Krótkim filmie o zabijaniu Krzysztofa Kieślowskiego. Brawurowo sportretował diabolicznego Mieczysława Moczara, w Pułkowniku Kwiatkowskim, Kazimierza Kutza. Grał u Marty Meszaros, Barbary Sas, Władysława Pasikowskiego, Jerzego Stuhra.

Nie stroni także od niskobudżetowych produkcji, był zbirem i degeneratem w Eukaliptusie, Marcina Krzyształowicza, redaktorem w Powiedz to Gabi, Rolanda Rowińskiego.

Spośród postaci filmowych, w które się wcielił, najbliższy jest mu Hipolit z Pornografii Jana Jakuba Kolskiego. Pracuje tylko z tymi, którym ufa.

Rzadko chodzi do kina, nie czyta recenzji Lubi dostawać nagrody, ma ich wiele na swoim koncie. Ulubiona to KŁAP, za dubbing w disneyowskiej produkcji Gdzie jest Nemo. Od 2003 roku można podziwiać jego odcisk dłoni na Promenadzie Gwiazd w Międzyzdrojach.

Mieszka z rodziną, psami i kotem w krakowskiej kamienicy. Rodzina daje mu szczęście, a praca satysfakcję. Chciałby móc grać do końca życia.

Czarnowłosa, czarnooka, czarnobrewa. Piękna i nadwrażliwa. W kontakcie ze światem nie używa skóry, więc ciągle chodzi ze złamanym sercem.

Jasminum PATRYCJA SOLIMAN

Urodziła się w Kairze. Studiuje na PWST w Warszawie. Pierwszy raz na planie zdjęciowym filmu znalazła się jako statystka w Pianiście Romana Polańskiego.

Już na drugim roku grała mniejsze i większe role w serialach telewizyjnych. Jej debiut filmowy to Wisława, w filmie Karol-człowiek, który został papieżem w reżyserii Giacomo Battiato.

Bezimienne Dzieło Stanisława Ignacego Witkiewicza, w reżyserii Jana Englerta oraz Trzy siostry Antoniego Czechowa w reżyserii Agnieszki Glińskiej - jej spektakle dyplomowe można oglądać w Teatrze Collegium Nobilium.

Więcej informacji

Proszę czekać…